Audiobranding
Ontdek de kracht van audio!
Audiobranding, je kan niet zonder!
In een overvol en gefragmenteerd medialandschap biedt audioreclame een unieke manier om op te vallen en verbinding te maken met je doelgroep. Niet meer dan logisch dat audio een strategische rol speelt in het vergroten bekendheid, het winnen van vertrouwen en misschien nog wel het belangrijkste bijdraagt aan een hogere verkoop en betere ROI.
De Kracht van Audioreclame
Audio is niet meer alleen radio, we staan midden in de (digitale) audiorevolutie en dit biedt volop nieuwe mogelijkheden om je doelgroep te bereiken.
Zorg ervoor dat jouw mediaplan het volledige potentieel benut en laat geen kans liggen door de kracht van geluid te negeren.
Audio geeft je de unieke kans om mensen te bereiken in ‘visuele stilte’, waar andere reclamemiddelen niet effectief zijn.
Omdat je je oren niet kan uitzetten versterkt audio al je overige marketingcampagnes en is mede daarom onmisbaar in een goed mediaplan.
De juiste ingrediënten
Een goede radiocommercial moet snel de aandacht trekken met een duidelijke en pakkende boodschap. Korte en krachtige zinnen zijn essentieel om de kern efficiënt over te brengen, natuurlijk helpt een goede herkenbare slogan daarbij.
Creativiteit en geluidselementen zoals een audiologo zijn essentieel en maken de commercial om nooit te vergeten! De boodschap moet aansluiten bij de doelgroep en kan versterkt worden door emotie, humor of een verhaal.
Natuurlijk is een duidelijke call-to-action is cruciaal om luisteraars aan te zetten tot actie. Check de factsheet voor meer tips & tricks!
Let's get digital!
Online audio, streamingdiensten en podcasts bieden adverteerders een loyale en gefocuste luistergroep, wat zorgt voor een hoge mate van betrokkenheid en vertrouwen. Ons online platform Galio is marktleider met streamingdiensten zoals Deezer, TunIn, podcasts van Tonny Media en vele online radiozenders.
Digitale audio-commercials kunnen nauwkeurig worden afgestemd op specifieke luisteraars. Je kunt doelgroepen bereiken op basis van demografische gegevens, luistergewoonten, interesses, en locatie. Kortom, effectievere campagnes!
Online audio campagnes inkopen gaat eenvoudig op basis van CPM via bijvoorbeeld DV360.
- Commercial break!
-
Ter inspiratie een greep uit de commercials van merken en bedrijven die audio hebben omarmt.
* = Landelijke dekking
-
Audiobranding inspiratieboek
Al die lovende woorden over audio, dat voelt natuurlijk als wij van audio adviseren audio!
Dat is wellicht een beetje zo… maar gelukkig is er genoeg onafhankelijke onderbouwing. Neem bijvoorbeeld het boek Audiobranding met allemaal nuttige insights over de kracht van audio. Super inspirerend!
Met een Amazon score van 4.7 van de 5 en een voorwoord van Dr. Philip Kotler heeft dit boek de nodige autoriteit. Een mustread! Onze eigen marketing goeroe, Rolf van Schouwen, heeft het ondertussen verslonden.
Wil je zelf je brein uitbreiden met strategische audio kennis? Stuur ons een berichtje dan nemen we contact met je op!