GEBRUIK HET EFFECT VAN VISUAL TRANSFER!

Wat is Visual Transfer?
Een bedrijf dat adverteert op televisie gebruikt herkenbare stukjes muziek of tekst uit de tv-commercial  en verwerkt die in de radiocommercial. Zo creëer je 'visual transfer'. 

De tekst die de luisteraar hoort op de radio doet ze denken aan de beelden en de merknaam die ze op televisie hebben gezien. Het overbrengen van beeld door middel van geluid.

"Het grote genieten begint bij Ambiance, de grootste zonweringsspecialist van Nederland!
Kijk voor onze oogstrelende collectie op ambiance.nl" 

Het is natuurlijk precies datgene wat reclame doet: als het pakkend, leuk, boeiend of spannend is, dan beklijft het in het brein van de consument.

Door een verschuiving van een deel (20%) van het tv-budget naar radio bouw je in korte tijd aanzienlijk meer contacten op met mensen die je tv-commercial ook hebben gezien en de beelden daarvan 'terugzien op hun netvlies'.
Een hogere contactfrequentie met je merk / product voor hetzelfde geld. Dat wil toch iedere marketeer?

 

 

WELK VOORDEEL LEVERT VISUAL TRANSFER JE OP?

Verschuif een deel van het tv-budget naar radio, creër Visual Transfer en genereer meer contacten voor hetzelfde budget. Een tv-commercial veel herhalen is niet nodig omdat het brein de boodschap al snel opslaat.

Preken voor eigen radioparochie? Jazeker, want het werkt!
Ook bij Mindshare hebben ze het ook onderzocht. Lees wat Sabrina Borg er over schrijft:

Bewezen effectief
De combinatie van radio en televisie is een veelgebruikte multimediastrategie die al door menig wetenschapper onderzocht is op effectiviteit. Diverse studies hebben aangetoond dat een multimediastrategie effectief is, mits er daadwerkelijke verbindende elementen aanwezig zijn tussen de ingezette creatieve uitingen. In het meest ideale geval kan een radiocommercial met een specifieke jingle de eerder uitgezonden beelden van de tv-commercial met dezelfde jingle uit het geheugen van consumenten oproepen (visual transfer)... > lees verder >